Tuesday, January 30, 2007

Bajak Laut Fleet terima tiga kapal baru

Dengan sombong taksubnya, divisyen maritim JP Inc telah mengumumkan pelancaran dan sekaligus penerimaan tiga buah kapal baru untuk kegunaan armada swasta mereka, the bajak laut fleet untuk kegunaan di kawasan Amerika Selatan.
















Dua Gambar TS Lanun Miang setelah dilancarkan. Di hadapannya adalah kapal prototype kelas' Lolita'

Kapal pertama yang dilancarkan telah dinamakan "Kapal JP Lanun Miang" yang merupakan sebuah kapal peronda dwi-fungsi yang diasaskan dari kelas "lang millenium" yang telah dicadangkan untuk memasuki armada pihak berwajib sebagai perolehan batch kedua NGPV. Cuma berbeza dari cadangan kapal peronda tersebut, fasilitas di atas kapal ini termasuk sebuah studio penggambaran lengkap untuk anak syarikat kami iaitu studio penggambaran luar Jerung Gatal. Bagi pihak syarikat, Tan Sri MT telah merasmikan studio itu dengan melancarkan penggambaran pertama video terbitan terbaru "There She Blows! What A Job!" yang dibintangi oleh pelakon tersohor Amerika Latin Danielle dan Angie Jolly Roger didalam sebuah cerita 3some(bukan love triangle), diherokan sendiri oleh Tan Sri(tak habis-habis makan sorang dia ni).















Kedua-dua kapal Kelas Lolita berada dalam limbungan.

Sementara dua buah kapal lagi ialah 'KJP Angkut Lolita' yang baru diumumkan oleh Tansri empat hari lepas dan sebuah kapal tambahan 'KJP Sapu Lolita'. Dato MMC mengatakan tidak seperti limbungan lain, limbungan JP Dockyard ialah sebuah limbungan berprestasi tinggi yang boleh melancarkan sebuah kapal dalam masa yang singkat sahaja. "Tak main-mainlah ambil masa bertahun-tahun nak melancarkan sebuah kapal lepas tu bila ujian dibuat, asyik kantoi aja. Apasal tutor tak baik ke. Kami mengambil langkah senang dengan menggaji seorang tutor dari Thai yang menjanjikan 'happy times' kalau kapal lulus ujian dengan cepat dan mudah." Dato MMC dengan sombongnya mengatakan. "Disebabkan kapal pertama lulus dengan cemerlang, maka kami terus menerima tempahan tambahan yang dengan bangganya dapat dilancarkan pada hari pertama dengan kapal pertama. Rahsianya? Ala kan kami kompeni adik-beradik, perancangan baru berputik kami dah buat dah....ala macam kes insider tradingler..." Sementara tu pembinaan kapal selam peninjau 'KSJP Skodeng Lolita' masih diteruskan. "Lambat sikit nak siap fasal bila awek naik aja, kapal lemas fasal kebasahan...ni kena ubah formula pembuatan keluli kami ni untuk menambah viagra dan tongkat ali agar ia tidak lemas, tapi kami yakin kapal selam ini dapat dihantar pada masa yang ditetapkan...don't worry la, kami dah cukup makan untuk tujuh keturunan, so tak mainla main-main" kata Dato' MMC sambil mengeyit mata kepada seorang wartawan wanita dari Amerika Latin yang sedang mandi bunga atas kapal KJP Lanun Miang.

No comments: